Kurzy a certifikace AI

Vše

AI pro profesionály v online marketingu

12.000 CZK

Cena (bez DPH)

Days2
26. 11.27. 11. 2024
Praha
CZ
17. 12.18. 12. 2024
Praha
CZ

Kurz "AI pro profesionály v online marketingu" se zaměřuje na využití umělé inteligence (AI) v oboru digitálního marketingu z pohledu inovací a zvyšování efektivity práce online marketéra. Během prvního dne získají účastníci ucelený přehled o současném stavu a schopnostech umělé inteligence. Zároveň se zcela od základů naučí, jak nejužitečnější AI nástroje současnosti využívat.

Druhý den bude zaměřen na praktické využití těchto nástrojů v oblasti digitálního marketingu. A to od vytvoření marketingové strategie v online prostředí až po společnou práci na jednotlivých částech marketingové kampaně. Vytvoříme si tak prodejní stránku produktu, podklady pro reklamní kampaň na sociálních sítích, newslettery, příspěvky na sociální sítě, videa, webináře... Vyzkoušíme se i automatizaci a vyhodnocení kampaní pomocí AI.

Možnosti financování 

Cena za účastníka 2.614 Kč vč. DPH s podporou v programu JSEM V KURZU v rámci Národního plánu obnovy (registrace zde).
Cena za účastníka 14.520 Kč vč. DPH bez podpory (tj. 12.000 Kč bez DPH).
Potřebujeme poradit? Vyplňte, níže formulář nebo nás kontaktujte na emailu info@datascript.cz.

Cíle kurzu:

Cílem tohoto workshopu je představit možnosti, které AI poskytuje v oblasti digitálního marketingu a seznámit účastníky workshopu s nejnovějšími nástroji a trendy tak, aby je mohli začít používat ve své praxi.

Zaměříme se na praktická cvičení při tvorbě marketingové strategie společného projektu, vč. konkrétních textovách, grafických i video výstupů a společné debaty, které vám pomohou:

  • Rozumět praktickému využití AI.
  • Poznat nejrůznější AI nástroje vhodné pro oblast digitálního marketingu.
  • Zvýšit produktivitu a efektivitu vaší práce.

Co si z kurzu odnesete:

  • Praktické dovednosti využití AI v nejrůznějších oblastech digitálního marketingu. Od tvorby marketingové strategie, přes využití v oblasti tvorby textů na web, do newsletterů či příspěvků na sociální sítě (včetně grafiky), tvorby reklam v PPC systémech i na sociálních sítích, přípravy videí (vč. hudby) či obsahu webinářů až po vyhodnocení marketingových aktivit.
  • Hlubší porozumění AI, jeho schopností a práce s ní.
  • Pochopení, jak vám může používání AI pomoci zefektivnit činnosti v nejrůznějších oblastech digitálního marketingu.
  • Praktické dovednosti, jak efektivně využívat AI nástroje a technologie pro tvorbu textu, grafiky. hudby i videa.
  • Inspiraci pro používání AI ve vaší práci.
  • A také sami vytvoříte svoji digitální marketingovou strategii na téma společného projektu. K ní texty, grafiku, hudbu i videa – vše si sami osaháte a prakticky se s používanými AI nástroji seznámíte.

Cílová skupina:

  • Profesionálové, kteří chtějí proniknout do nejnovějších AI trendů v oblasti digitálního marketingu a využít potenciál umělé inteligence ve své práci.
  • Zaměstnanci firem, kteří mají na starosti online marketing, kteří chtějí efektivně využívat nástroje umělé inteligence ke tvorbě marketingových kampaní, zvyšování návratnosti investic a získávání cenných marketingových poznatků. 
  • Zájemci o AI, kteří se chtějí dozvědět více o možnostech využití těchto technologií pro své aktivity v oblasti digitálního marketingu.

Po skončení kurzu budou účastníci plně schopni využívat možností AI při práci v oblasti digitálního marketingu.

1. DEN

1. Úvod do umělé inteligence

Vysvětlíme si, co se skrývá pod pojmem umělá inteligence a také machine learning a deep learning. Podíváme na časovou osu jejího vývoje od prvních kroků ve 40. letech minulého století, až po výhled do budoucnosti.

  • Co vlastně je AI a jak funguje, rozdíl mezi AI, machine learningem a deep learningem
  • Historie a vývoj AI aneb proč většina lidí slyšela o AI poprvé teprve před dvěma lety
  • Současný stav AI a co čekat v budoucnu (samostatnost, velikost kontextového okna, multimodalita)

2. Úvod do jazykových modelů

Vysvětlíme si, jak funguje nejvíc užitečná a trendy AI současnosti – jazykové modely – a proč někdy halucinují. Povíme si, co GPT znamená a ukážeme si, jak ChatGPT a další jazykové modely správně používat a v tomto kontextu si vysvětlíme rozdíl mezi kentaury a kyborgy.

  • Co jsou jazykové modely a na jakých principech fungují
  • Proč AI občas halucinuje
  • Základní funkce ChatGPT a ostatních jazykových modelů
  • Zásady efektivního promptování

3. Práce s ChatGPT a dalšími jazykovými modely

Porovnáme si ty momentálně nejlepší jazykové modely na trhu a ukážeme si, v jakých situacích se který vyplatí používat. Také si povíme o „zubaté“ hranici jazykových modelů: co již v současnosti umí a kde se jejich použití raději vyhnout. Seznámíme se s pokročilými funkce ChatGPT (Custom GPTs, Pluginy) a zároveň si ukážeme praktické příklady, jak každý může využít ChatGPT či další jazykové modely v běžném životě i ve firmě.

  • Přehled současných nejlepších jazykových modelů (ChatGPT, Claude, Gemini, Copilot, …) a jejich srovnání
  • Co umí a neumí: zubatá hranice jazykových modelů
  • Pokročilé funkce ChatGPT (Custom GPTs, Pluginy)
  • Příklady praktického využívání ChatGPT a dalších jazykových modelů v běžném životě i ve firmách

4. Generátory obrázků, hlasu a další AI nástroje

Podíváme na další populární AI nástroje a vysvětlíme si, jak s nimi pracovat. Kromě všemožných nástrojů z různých oblastí (ElevenLabs, Perplexity, Heygen či Runway) se zaměříme na AI generátory obrázků a to především na DALLE, Midjourney, Ideogram či Leonardo AI)

  • Přehled a srovnání generátorů obrázků (DALLE, Midjourney, Ideogram, Stable Diffusion, Adobe Firefly, Leonardo AI,…)
  • Jak s nimi pracovat (promptování v ChatGPT vs. v Midjourney)
  • Přehled dalších populárních AI nástrojů (ElevenLabs, Perplexity, Heygen, Runway,…)

5. Shrnutí prvního dne a diskuze

Na závěr si shrneme klíčové body prvního dne. Zároveň bude prostor pro individuální dotazy ke specifickým příkladům a pro diskuzi o AI obecně.

  • Shrnutí prvního dne
  • Diskuze o AI a prostor pro individuální dotazy

2. DEN

Základem 2. dne školení bude využití AI nástrojů k vypracování online marketingové strategie a následně i jednotlivých aktivit, které budou v rámci strategie navržené. 

Budeme se věnovat především online marketingovým aktivitám, ale z kurzu si odnesete spoustu inspirace i pro případné marketingové aktivity v offline prostředí

1. stanovení marketingové strategie

Bez strategie nelze nic stavět a už vůbec ne marketingovou kampaň. Takže se zaměříme na to, jak AI a LLM nástroje využít v této fázi.

  • jak využít AI k sestavení marketingové strategie
  • zpracování dat z uživatelského průzkumu pomocí AI nástrojů
  • vytvoření person (z pohledu demografie i z pohledu motivace k užívání produktu/služby)
  • výběr vhodných online marketingových aktivit

 2. tvorba marketingových aktivit

Z návrhu strategie nám vyjdou vhodné marketingové aktivity. Ty se mohou lišit od těch následujících, ale v zásadě tu pokryjeme všechny možnosti.

    Web jako celek

  • co to je landing page, její specifika z pohledu obsahu, UX…
  • tvorba textů pro landing page s pomocí AI
  • tvorba FAQ (často kladených dotazů) a odpovědí na webových stránkách na základě analýzy zákaznických dotazů

    Článek na web

  • specifika webového článku z pohledu SEO, struktury, UX…
  • naučení Chat GPT na „náš“ tón komunikace
  • text článku krok za krokem
  • vytvoření doprovodné obrazové grafiky k článku (v aplikacích Canva, Midjourney, Leonardo); jak generovat konzistentní obrázky pomocí AI – zachování grafického stylu (v aplikaci Midjourney)

    Příspěvek na sociální sítě

  • specifika jednotlivých sociálních sítí (FB, Linkedin, Instragram, TikTok, YouTube)
  • tvorba obsahového kalendáře pro soc. sítě
  • vytvoření příspěvku na konkrétní sociální síť s pomocí ChatGPT
  • vytvoření doprovodné obrazové grafiky k příspěvku (v aplikacích Canva, Midjourney, Leonardo)

    Newsletter

  • specifika newsletterů
  • vytvoření obsahu newsletteru a jeho předmětu s pomocí ChatGPT
  • příklady využití AI nástrojů pro tvorbu prodejního/obsahového newsletteru
  • personalizované doporučení produktů na základě předchozích nákupů

    PPC kampaně

  • specifika PPC kampaní
  • vytvoření obsahu kampaně s pomocí ChatGPT

    Automatizace (některých) marketingových aktivit

  • ukázka vytvoření automatizace pomocí platformy Make (ukážeme si, jak z vypublikovaného článku na webu, mohou snadno automatizovaně vzniknout příspěvky pro sociální sítě + newsletter)
  • komunikace s klienty na sociálních sítích (aplikace ManyChat pro FB/IG)

    Video

  • jak na krátké video pro využití v online marketingu – formáty reels i video pro YouTube (na šířku) (v aplikacích LumaLabs, Rumway ML, HeyGen)
  • vytvoření skriptu pro video s pomocí AI
  • AI hudba pro videa (aplikace Udio, Canva)
  • titulky pro videa (aplikace Canva, Descript)
  • finální postprodukce videa (aplikace Canva, CapCut)

    Webináře

  • vytváření scénářů a obsahové struktury pro webináře s pomocí AI
  • vytváření obsahu emailových follow-upů po odvysílání webináře

    Vyhodnocení marketingových aktivit

  • vyhodnocení kampaní s pomocí AI nástrojů a doporučení dalších kroků (např. reportu z FB kampaně, z Google Analytics apod.)

Poptejte kurz u nás

Kurzy
Submit
* Povinné pole
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Další informace