Kurzy a certifikace AI

Vše

AI pro učitele základních a středních škol

18.500 CZK

Cena (bez DPH)

Days2
18. 11.19. 11. 2024
Praha
CZ
17. 12.18. 12. 2024
Praha
CZ
29. 1.30. 1. 2025
Praha
CZ

Tento kurz nabízí podrobný pohled na využití umělé inteligence v oblasti vzdělávání. Učitelé se seznámí s AI nástroji vhodnými pro plánování lekcí, vytváření pracovních listů a personalizaci vzdělávacích plánů. Dále kurzu proběhnou workshopy na téma vytváření a aktualizace školních vzdělávacích programů s pomocí datové analýzy a automatizovaného hodnocení. Závěrečná část se zaměřuje na dynamické učební plány a podporu čtení a psaní pomocí AI, což umožňuje učitelům efektivně reagovat na individuální potřeby studentů.

Možnosti financování 

Cena za účastníka 4.030 Kč vč. DPH s podporou v programu JSEM V KURZU v rámci Národního plánu obnovy (registrace zde).
Cena za účastníka 22.385 Kč vč. DPH bez podpory (tj. 18.500 Kč bez DPH).
Potřebujeme poradit? Vyplňte, níže formulář nebo nás kontaktujte na emailu info@datascript.cz.

1. DEN

1. Úvod do umělé inteligence

Vysvětlíme si, co se skrývá pod pojmem umělá inteligence a také machine learning a deep learning. Podíváme na časovou osu jejího vývoje od prvních kroků ve 40. letech minulého století, až po výhled do budoucnosti.

  • Co vlastně je AI a jak funguje, rozdíl mezi AI, machine learningem a deep learningem
  • Historie a vývoj AI aneb proč většina lidí slyšela o AI poprvé teprve před dvěma lety
  • Současný stav AI a co čekat v budoucnu (samostatnost, velikost kontextového okna, multimodalita)

2. Úvod do jazykových modelů

Vysvětlíme si, jak funguje nejvíc užitečná a trendy AI současnosti – jazykové modely – a proč někdy halucinují. Povíme si, co GPT znamená a ukážeme si, jak ChatGPT a další jazykové modely správně používat a v tomto kontextu si vysvětlíme rozdíl mezi kentaury a kyborgy.

  • Co jsou jazykové modely a na jakých principech fungují
  • Proč AI občas halucinuje
  • Základní funkce ChatGPT a ostatních jazykových modelů
  • Zásady efektivního promptování

3. Práce s ChatGPT a dalšími jazykovými modely

Porovnáme si ty momentálně nejlepší jazykové modely na trhu a ukážeme si, v jakých situacích se který vyplatí používat. Také si povíme o „zubaté“ hranici jazykových modelů: co již v současnosti umí a kde se jejich použití raději vyhnout. Seznámíme se s pokročilými funkce ChatGPT (Custom GPTs, Pluginy) a zároveň si ukážeme praktické příklady, jak každý může využít ChatGPT či další jazykové modely v běžném životě i ve firmě.

  • Přehled současných nejlepších jazykových modelů (ChatGPT, Claude, Gemini, Copilot, …) a jejich srovnání
  • Co umí a neumí: zubatá hranice jazykových modelů
  • Pokročilé funkce ChatGPT (Custom GPTs, Pluginy)
  • Příklady praktického využívání ChatGPT a dalších jazykových modelů v běžném životě i ve firmách

4. Generátory obrázků, hlasu a další AI nástroje

Podíváme na další populární AI nástroje a vysvětlíme si, jak s nimi pracovat. Kromě všemožných nástrojů z různých oblastí (ElevenLabs, Perplexity, Heygen či Runway) se zaměříme na AI generátory obrázků a to především na DALLE, Midjourney, Ideogram či Leonardo AI)

  • Přehled a srovnání generátorů obrázků (DALLE, Midjourney, Ideogram, Stable Diffusion, Adobe Firefly, Leonardo AI,…)
  • Jak s nimi pracovat (promptování v ChatGPT vs. v Midjourney)
  • Přehled dalších populárních AI nástrojů (ElevenLabs, Perplexity, Heygen, Runway,…

5. Shrnutí prvního dne a diskuze

Na závěr si shrneme klíčové body prvního dne. Zároveň bude prostor pro individuální dotazy ke specifickým příkladům a pro diskuzi o AI obecně.

  • Shrnutí prvního dne
  • Diskuze o AI a prostor pro individuální dotazy

2. DEN

1. Úvod do AI pro učitele

  • Krátký přehled AI a jejího významu pro vzdělávání.
  • Příklady AI nástrojů a technologií vhodných pro učitele.

2. Plánování hodin s pomocí AI

  • Jak AI může usnadnit plánování lekcí a optimalizovat učební plány.
  • Workshop: Vytvoření plánu hodiny (příprava) s využitím AI nástrojů

3. Vytváření pracovních listů a materiálů

  • Představení AI nástrojů pro automatické generování pracovních listů.
  • Praktické cvičení: Tvorba vlastních vzdělávacích materiálů s AI

4. Tvorba a aktualizace Školních vzdělávacích programů (ŠVP)

  • Jak AI pomáhá v analýze a integraci kurikulárních trendů.
  • Workshop: Adaptace ŠVP s využitím datové analýzy AI

5. Hodnocení a zpětná vazba pomocí AI

  • Přehled AI nástrojů pro hodnocení a poskytování zpětné vazby.
  • Skupinová práce: Vytvoření systému hodnocení pomocí AI.

6. Aplikace AI pro vytváření a opravování testů

  • Představení nástrojů jako je Quizlet a Kahoot, které využívají AI pro generování testových otázek na základě zadání učitele.
  • Workshop na téma "AI a automatizované hodnocení": Učitelé se naučí, jak používat nástroje pro automatické opravování testů a kvízů, například Gradescope nebo platformy s integrovanými AI hodnotícími algoritmy.

7. Přizpůsobení výuky s AI: Dynamické učební plány a personalizovaná doporučení

  • Jak využít AI pro analýzu výkonu studentů a přizpůsobení učebních materiálů, například pomocí platform jako je Khan Academy nebo Coursera, které nabízí personalizované vzdělávací cesty.
  • Praktické cvičení: Vytvoření personalizovaného učebního plánu s využitím AI, zaměřeného na potřeby a tempo učení jednotlivých studentů.

8. Využití AI pro podporu čtení a psaní

  • Ukázka nástrojů jako Grammarly, který používá AI pro podporu gramatiky a stylistiky psaného textu, nebo Readable, který hodnotí čitelnost textů a pomáhá učitelům přizpůsobit materiály různým úrovním čtenářských schopností.
  • Workshop "Technologie podpory čtení a psaní s AI": Učitelé se naučí, jak efektivně využívat tyto nástroje pro zlepšení psaní a čtenářské gramotnosti studentů.

 

Technické požadavky:

  • Notebook s připojením k internetu (wifi je k dispozici v učebně)
  • Doporučujeme stáhnout si a alespoň na minimální možnou dobu zaplatit ChatGPT4 pro Vaši maximální flexibilitu během školení.

Poptejte kurz u nás

Kurzy
Submit
* Povinné pole

Recenze

Kateřina Šormová
3. 10. 2024
Školení bylo dobré. Možná na mě někdy moc rychlé. Kateřina Šormová, učitelka ZŠ
Lada Soukalová
3. 10. 2024
Kurz a přínos kurzu hodnotím jako kladný a přínosný. Lada soukalová, učitelka ZŠ
Kristýna Bělochová
3. 10. 2024
Lektor Michal byl velice komunikativní, vtipný a při jeho výkladu jsem neměla chuť usínat. Ačkoliv je programů nadmíru, vybral především ty, které jsou nám jako pedagogům velice přínosné. Rozhodně toho plno využiji a jsem moc ráda, že mi to usnadní práci. Děkuji. Kristýna Bělochová, učitelka ZŠ
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Další informace